Planeta

Petits Talents Científics a Barcelona 8a edició

El programa d’actualització científica per a mestres d’educació primària “Petits Talents Científics” vol fomentar l’experimentació, la indagació i la descoberta en l’aprenentatge de les ciències de l’alumnat d’educació primària. A partir de la formació, l’FCRI proporciona als centres educatius recursos i orientacions pedagògiques que ajudin els mestres a implementar metodologies més participatives i creatives a l’aula. Consta de 20 hores de formació reconeguda pel Departament d’Educació.

En aquesta edició es van dur a terme dos cursos de formació reconeguda, de 20 hores per professorat del segon cicle d’educació infantil i educació primària. El primer va ser “Canvis en el nostre entorn”, adreçat a mestres de segon cicle d’educació infantil i cicle inicial d’educació primària. El seu tema central va ser l’observació dels canvis en l’entorn proper. El programa va intentar donar resposta als següents reptes: quin entorn concret observar?; quines característiques són observables?; quins materials ens poden ajudar en aquesta observació?; quins processos d’aprenentatge ens interessen que passin? I quin hauria de ser el nostre paper com adults? S’hi van encarregar de la formació: Carme Alemany, mestra i col·laboradora de la FUB; i Elena Boadas, professora de Didàctica de les Ciències, de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna (Universitat Ramon Llull) i directora d’Aulacram. “Investiguem el paisatge i els seus canvis”, per la seva part, va ser un curs per a mestres de cicle mitjà i superior d’educació primària. El seu contingut va analitzar com canvia el paisatge en funció del clima i de les accions humanes. D’aquesta manera, s’hi va aprofundir a donar recursos per investigar com les plantes s’adapten a les condicions climàtiques on es troben, com la vegetació va canviant a mesura que anem guanyant altitud i com les accions humanes, directes i indirectes, tenen efecte en la transformació del paisatge. Aquest curs va ser impartit per Arnau Amat i Jordi Martí, professors del Departament de Didàctica de les Arts i les Ciències de la UVic-UCC.